Recenziile online și influența lor asupra vânzărilor (Partea I)

Recenziile online și influența lor asupra vânzărilor (Partea I)

Astăzi fiecare companie înțelege importanța de a fi prezentă «online». Această prezență se poate manifesta atât prin crearea unui propriu site cât și prin înregistrarea profilului companiei pe Fecebook, Instagram și alte rețele sociale utile. Majoritatea acestor rețele sociale oferă posibilitatea utilizatorilor de a lăsa recenzii despre companie. De asemenea, majoritatea magazinelor online oferă aceeași posibilitate ca utilizatorii să poată lăsa recenzii la produsele concrete din magazin.

Tipuri de recenzii

În linii generale recenziile pot exista de mii de feluri dar din punct de vedere al afacerii acestea au doar două semnificații importante pentru noi:

  • Recenzii negative

  • Recenzii pozitive

Recenziile negative se exprimă sub forma:

(o steluță până la 3) «Uff…. foarte rău serviciu! Am dat comandă ieri și aștept deja de trei zile. Abia în a patra zi mi-a sosit comanda. Nu voi mai comanda niciodată în acest magazin online»

Or, să nu uităm că uneori pot exista recenzii și mai frumoase de atât. De asemenea, există și un alt tip de recenzii prin care un competitor vă poate «ataca» cu recenzii negative din partea propriilor săi angajați sau a altor persoane în scopul de a prejudicia credibilitatea și imaginea companiei dvs.

Recenziile pozitive ar suna ca:

(patru sau cinci steluțe) «Excelent site! Am comandat și am rămas complet mulțumit! Cu siguranță voi mai comanda»

Recenziile pozitive de obicei provin de la clienții cu adevărat satisfăcuți și ele sunt un instrument credibil și eficient de publicitate. Practic, o obțineți gratuit chiar de la clienți.